Lodě z SG 2/2
Antické lodě
PUDDLE JUMPER
Je to jedna z mála lodí schopných průletu hvězdnou bránou. Maximální možná rychlost je 270 000 km•s-1. Na boku lodi se nachází postranní panely, ze kterých se mohou v případě potřeby vysunout motory. Kvůli potřebě skrýt se před senzory nepřátelských lodí je vybaven maskováním.Pokud se chcete s touto lodí odlepit od země, musíte mít antický gen, samotné řízení a střelba je pak ovládáno myslí.Vnitřní prostor se skládá ze dvou částí. První část(pilotní kabina) obsahuje 2 křesla pro piloty a řídící panel, v zadní části je místo +/- pro 15 lidí. Celkem jich Jumper může mít na palubě max. 20.
Výrobní informace:
Výrobce - ANTIKOVÉ
Konstruktér - ANTIKOVÉ
Technický výkaz:
Délka - 8 m
Výška - 4,7 m
Pohonná jednotka - 2 motory (výsuvné)
Hyper pohon - Dá se přidat
Energetická jednotka - Akumulátorové jádro
Ochrana - Maskování
Senzory - Lokální +málkové
Zaměřovací systém - Pomocí mysli
Řízení - Ovládací panel
Navigace - Antická hvězdná mapa
Kontrola letu - Pomocí mysli
Prostředky obrany - Přídavný štít + Maskování
Výzbroj - 6 až 12 Střel (DRON)
Posádka - 1 Pilot + 1 Pomocný pilot
Minimální posádka - 1
Pasažéři - 20
Jiné systémy - Zabudované DHD, Podprostorová komunikace, Inerciální zařízení pro pohyb pod vodou
AURORA
Špionážní loď, která vykonávala tajné mise za dob války Antiků proti Wraithům. Na palubě se nachází desítky stázových komor pro celou posádku, napojených na neurální rozhraní.Plnily 2 základní funkce, udržovaly posádku při životě v průběhu letu a umožňovaly komunikaci ve virtuální realitě.Jedná se o bitevní loď s pomalejší verzí hyper pohonu, kterou lze poměrně snadno modifikovat na vyspělejší verzi.
Výrobní informace:
Výrobce - ANTIKOVÉ
Třída - Válečná, špionážní loď
Technický výkaz:
Délka - 3000 až 3500 m
Výška - 500 až 1000 m
Maximální rychlost - 296,794 km/s
Pohon - Podsvětelný pohon
Hyper pohon - Mezihvězdný (standart), Mezigalaktický (vylepšení)
Zdroj energie - ZPM
Štíty - Vyspělé
Senzory - Dálkové
Ovládání - Pomocí mysli
Řízení - Pomocný velín, Ovládací křeslo, Řídící panel
Navigace - Antická hvězdná mapa
Výzbroj - Desítky Střel (DRON)
Minimální posádka - 1
Pasažéři - 340 až 500
Jiné systémy - Komory pro stázi, Autodestrukce
Obranný satelit
Primární antická obranná zbraň za dob jejich války s Wraithy. Byly efektivně používány k sestřelování nepřátelských plavidel jak na orbitě (oběžné dráze) planety tak i v hlubokém vesmíru. Jako vojenská technologie byl tento satelit standardně vybaven ochrannými štíty a poháněn buď 1-2 ZPM nebo nějakým jiným zdrojem energie. V plně bojové pohotovosti a se 100% nabitými štíty si 1 satelit dokázal bez problému poradit s několika úly (min 3 – 4), cíl byl zničen po jediném 1 výstřelu.
Výrobní informace:
Výrobce - ANTIKOVÉ
Třída - Satelit
Typ - Zbraňová platforma
Technický výkaz:
Výstřel - Paprsek energie
Dostřel - Pravděpodobně několik km
Městská loď
Velmi zajímavý druh lodě, sloužící primárně jako metropole, kterou lze v případě nutnosti přesunout kamkoliv.Díky štítu může být město potopeno na dno oceánu nebo poletovat volně ve vesmíru.Efektivně ho lze využívat jako transportní loď, jelikož dokáže pojmout až půl milionu lidí a miliony tun nákladu, což umožňuje rychlý a pohodlý přesun do nových lokalit.Vysokých kvalit však dosahuje také v boji.S 3 plně nabitými ZPM napájejícími štít dokáže odolat bez problému zásahům od jakýchkoli zbraní.Pro tyto případy obsahuje prostor pro uskladnění několika tisíc dronů, odpalovaných ze 3 palebných otvorů a hangár s dostatkem místa pro maximálně 30 jumperů.
Výrobní informace:
Výrobce - ANTIKOVÉ
Třída - Obytná loď
Technický výkaz:
Motory - Hvězdný pohon
Hyperpohon - Intergalaktický
Využití - Základna, kolonie, město
Zdroje energie:
3 ZPM
Solární panely
Zemnící stanice
Štíty - Vyspělé antické
Senzory - Dálkové, na krátkou vzdálenost,vnitřní
Zaměřování - Myslí
Ovládání - Řídící místnost, hlavní kontrolní křeslo
Navigace - Antická hvězdná mapa
Výzbroj - DRONY
Doplňky - 8 až 20 jumperů
Pasažéři - 200 000 až 500 000
Kapacita nákladu - Miliony tun
Jiné systémy:
Autodestrukce
Nouzové uzamykání
Dálková komunikace
Hvězdná brána
Stázové komory
Vnitřní transporty
ATLANTIS (město)
Obrovské město Antiků plné nevyužitých technologií, pravděpodobně sloužící jako centrální spojení pro antické aktivity v galaxii Pegasus. Nyní když lidé ze Země objevili ztracené město, stalo se jejich základnou při prozkoumávání galaxie. Město tvoří šest hranatých stožárů spojených ke středu ostrova, který obsahuje velící věž. Celé město je při normálním provozu napájeno třemi Zero Point moduly, které však byly vyčerpány a tak se teď o napájení stará nespočet naquadahových generátorů donesených ze Země.
Město je samo o sobě schopné vesmírných letů. Původně se nacházelo na povrchu Země, na kontinentě, který se později stal Antarktidou. Před asi pěti až deseti milióny lety Antikové opustili Zemi společně se svým obrovským městem a přenesli jej na planetu v galaxii Pegasus (později známou jako Atlantica). Po tamní válce s Wraithy, Antikové ponořili město do oceánu a vrátili se na Zemi hvězdnou bránou. Město bylo nalezeno po tisících letech expedičním týmem ze Země, vedeným Elizabeth Weirovou.
Po jejich příchodu městské systémy detekovali přítomnost pozemského týmu a začali s reaktivací světel a energetických systémů, čímž totálně vyčerpali veškerou dostupnou energii a silový štít chránící město před všeobklopující vodou pod hladinou oceánu se začal pomalu hroutit. Automatické záchranné systémy vynořily město zpět nad hladinu dříve, než štít úplně zkolaboval, což učinilo Atlantidu bezbrannou vůči případnému útoku. Město se nyní rozprostírá jako ostrov uprostřed oceánu, vzdálené pouhých 25 minut cesty Puddle Jumperem (malou kosmickou lodí, kterou po sobě Antikové v Atlantidě zanechali) od pevniny.
Neboť Atlantis Stargate je pravděpodobně jediným možným spojením se Zemí a naší galaxií obecně, byly z bezpečnostních důvodů všem nejvyšším důstojníkům rozděleny samodestrukční kódy, pro případ že by Atlantis padl do rukou nepřítele (Wraithů). Dva osobní kódy jsou potřebné pro spuštění samodestrukce přetížením naquadahových generátorů a vyvolání 20ti kilotunového výbuchu.
Pomyslné paže města, stejně jako další rozličná místa ve městě, jsou snadno dosažitelná pomocí transportních místností. Atlantis obsahuje nespočet stavení různých velikostí s jedním centrálním zařízením - řídící věží, která obsahuje hvězdnou bránu. Město se skládá z množství různých částí (místností):
MÍSTNOST S BRÁNOU
Také známa pod označením Stargate Command, atlantská místnost s bránou je obrovská a tudíž vhodná jako shromaždiště před odchodem pro skupiny vojenských jednotek nebo obrovké expedice. Stargate je umístěna na vyvýšené plošině, která umožňuje přístup z mnoha různých stran pro případ včasné zdravotnické pomoci nebo náhlé evakuace personálu. Před bránou je několik schodišť, po kterých se lze snadno a rychle dostat přímo do řídících a konferenčních místností. Ve druhém podlaží se na každé straně nachází malá terasa s vyhlídkou na bránu a otevírací strop umožnuje jumperům snadný
přístup k bráně.
ŘÍDÍCÍ MÍSTNOST
Řídící místnost se rozprostíra napříč, nad okolím brány. Místnost je řídícím centrem pro celou atlantskou základnu. Je vybavena množstvím řídících stanic umožňujících monitorování a správu základny. V místnosti se také nachází antická verze D.H.D, která umožňuje pomocí tlačítek vytáčet stargate adresy. Odsud může také personál kontrolovat silové pole před bránou (obdoba pozemského irisu), nahlížet do antické databáze adres, spravovat rozdělení energie dodávané městu a městské komunikační systémy a mnoho dalšího.
PROJEKČNÍ MÍSTNOST
Tato místnost obsahuje velké 3-rozměrné holografické rozhraní, které umožňuje uživateli pozorovat zaznamenané informace. V této místnosti může být promítána historie Antiků stejně jako jejich hvězdné mapy a mnoho dalšího pomocí ovládácího panelu před projekční konzolí. Strop je perfektně přizpůsoben pro zobrazení pozice Atlantisu v Pegasuské galaxii, stejně jako světy, které byli osídleny lidskou formou života před mnoha tisíciletími.
LÉKAŘSKÉ ODDĚLENÍ
Místnost je určena pro nemocné a zraněné pacienty, kteří vyžadují neustálou péči a dozor. Zařízení je také velice dobře vybaveno pro biologický výzkum, například umělé vytvoření antického genu a jeho implantace dalším osobám nebo rozbor nebezpečných biologickcýh virů. Oddělení je vedeno doktorem Carsonen Beckettem, právě díky jemuž byl antický gen uměle vytvořen a úspěšně odzkoušen.
HANGÁR PRO PUDDLE JUMPERY
Atlantis je vybaven rozlehlým kruhovým hangárem pro Puddle Jumpery, který je složen z mnoha podlaží určených pro tato malá plavidla. Tato místnost je umístěna přímo nad místností s bránou. Pilot si vybere loď a přesune se s ní doprostřed místnosti, kde se pod ním rozevře podlaha a on může sestoupit přímo před bránu, což mu umožní snadný průlet bránou. Lodní ovládání samozřejmě umožňuje i otevření střechy hangáru, kudy lze vyletět pryč z města.
KONFERENČNÍ MÍSTNOST
Jednoduchá místnost s velkým stolem, kde tým pravidelně před každou misí podstoupí nezbytný briefing a další důležité schůzky a jednání. Konferenční místnost je napříč místostí s bránou a přímo přístupná z řídící místnosti. Řada členitých dveří se otevírá do teras odkud je přímo vidět hvězdná brána.
OBYTNÉ MÍSTNOSTI
Atlantis je podpořen nespočtem personálu a jelikož Antikové byli také lidé, nemohlo být ubytování pro členy expedice ze Země lepší než to, které po sobě Antikové zanechali. Některé místnosti obsahují několik postelí pro několik jedinců, například pro rodiny. Místnosti pro jednotlivce jsou samozřejmě o něco menší.
ZEMNÍCÍ STANICE
Atlantis má mnoho hromosvodů, všechny vedou energii z blesků do 4 uzemňovacích stanic. Ty veškerou energii prostě svedou do moře. Pokud by však byli všechny zemnící stanice vyřazeny, energie by se začala kumulovat v chodbách, které jsou zhotoveny ze supravodivých materiálů, což by mohlo mít nedozírné následky.
HYPERPOHON
Atlantis je vybaven generátorem hyperpohonu, díky kterému je schopen intergalaktických letů. Spotřeba energie pro takovéto lety je však enormní.
VĚZENÍ
Tato cela má vestavěný ochranný štít, který ochraňuje ostatní osoby stojící u ní proti vězňům. Ochranný štít se automaticky vypne po otevření dveří cely.
TRANSPORTÉR
Několik transportérů je rozmístěno v klíčových oblastech Atlantis a fungují také jako výtahy.
ŠTÍT BRÁNY
Brána na Atlantidě má zabudovaný energetický štít, který lze aktivovat stiskem tlačítka na DHD. Tento štít je jakousi obdobou pozemské IRIS. Jeho přítomnost je vzhledem k mnohaleté válce s Wraithy logická, nebýt štítu by Atlatida byla jen další Wraithskou kolonií.
ENERGETICKÉ CENTRUM MĚSTA
Místnost s několika přístupovými terminály a panelem se sloty pro 3 ZPM. Prostřednictvím terminálů lze z tohoto stanoviště regulovat zásobení města energií a rovněž spotřebu energie.
BIOMETRICKÉ SENZORY
Biometrické senzory zobrazují polohu veškerých živých organismů na Atlantis. Senzory dokáží také na základě přijímaných informací odlišit od sebe různé druhy životních forem.
V Atlantidě se ještě nachází několik vědeckých laboratoří. Mnoho z těchto zařízení se nachází přímo ve velící věži. Město samo o sobě je tak obrovské, že ještě nebylo z velké části prozkoumáno a určitě ještě obsahuje mnoho antických zařízení, které čekají na prozkoumání a využití druhou generací lidského druhu.
BITEVNÍ KŘIŽNÍK
Nová generace válečných lodí, která byla vyvinuta ke konci války s Wraithy pravděpodobně za účelem nahrazení nebo doprovodu třídy AURORA.Je vybaven výkonnými štíty a zbraněmi, popřípadě jinými systémy.Mezi hlavní přednosti pastří menší velikost, vysoká rychlost a úderná síla.
Výrobní informace:
Tvůrce - ANTIKOVÉ
Třída - válečná loď
Technický výkaz:
Pohon - podsvětelné motory
Hyperpohon - intergalaktický
Zdroj energie - ZPM
Štíty - Vylepšená verze
Senzory - klasické antické
Obrana - Maskování
Výzbroj - DRONY, energetické zbraně
DESTINY
Destiny(Osud)
ARS (Alteran/ancients rise ship) Destiny
Destiny. Antický desing, v pravém slova smyslu. Vyslána před stovkami tisíci lety.Rychleji než světlo, ale není to hyperpohon.Kdo ví, jak dlouho cestuje." Dr. Rush
Antikové vyslaly stovky lodí na průzkum a umisťování bran. Na destiny se měli v plánu vrátit až bude daleko, ale předtím se povznesly(nebo byly zaneprázdněni válkou s wraithi). Je miliony světelných let od Země, na předprogramovaném kurzu.
typ: Průzkumná loď(Pravděpodobně)
třída: Neznámá
poloha: Neznámá
Délka:? metrů
Šířka:? metrů
Výška: ? metrů
Max. rychlost: nad 300 000 000 m/s
Pohony:
* Nadsvětelné motory
* Podsvětelné motory
Energetické zdroje:
* Baterie, nabíjející se doslova Sluneční energii
Ochrana:
* Antické štíty
* Trup - ?
Systémy
* Antické navigační a senzorové pole
* Databáze
* Počítač s předprogramovanými kurzy
Výzbroj:
Energetické zbraně (podle stargate.wikia)
Hangáry: ?( na povrchu lodě dva raketoplány)
Subsystémy:
* Subprostorový komunikátor
* KINO
* Brána + DHD
* Podpory života
* Pokoje
Locations(až budu mít čas, přeložím)
Communication lab
Control interface room
Crew quarters
Gate room
Hydroponics lab
Infirmary
Kino room
Mess hall
Nexus room
Observation room
Showers
Technology
CO2 scrubber
Database
Energy shields
FTL engine
Hubs
Jump countdown
Kino
Dispenser
Long-range communication device
Stargate
Gate bearing
Recharger Plate
Wraithské lodě
Wraith Hive Ship
Wraithské Hive Shipy, neboli Mateřské lodě nebo někdy Hnízda, jsou hlavními loděmi Wraithů. Většinu lodě zabírají cely, zámotky a hibernační místa pro Wraithy. Wraithům slouží jako místo, kde si mohou uchovat svou potravu pro pozdější krmení. K tomu mohou využít buď zámotků, ve kterých lidí „uchovají“ před stářím, nebo cel, ve které jsou drženi lidé, kteří by mněli být požiti Wraithy v blízké době. Samozřejmě jsou cely využívány i pro jiné účely.
Wraithská Hnízda jsou organické lodě. Uvnitř jsou slizké, sami zarůstávají. Nesmějí zůstávat delší dobu v Hyperprostoru, jelikož vysoká radiace v něm může Hnízda zničit, proto Wraithové dělají přestávky při delších cestách.
Hive Shipy jsou vybaveny velice silnými zbraněmi, ale žádnými štíty. Jsou velmi zranitelné, ale dokáží se sami zregenerovat.
Lokace:
Můstek
Můstek je kousek před strojovnou. Jsou zde 3 panely, bohužel není jasné, k čemu jaký je. Panely jsou okolo holografické plošinky, na které se promítá mapa okolního vesmíru i s bitevním plánem.
Místo pro Královnu
V tomto místě přebývá královna daného Hnízda. Královna zde může dávat úkoly vyšším Wraithům nebo služebníkům. Královně se dostává dostatek potravy. Okolo ní jsou místa pro služebníky a „uctívače“ královny a tedy i Wraithů.
Vězení
Tato vězení jsou určena pro lidi, kteří mají být v nejbližší době požiti Wraithy. Také jsou zde zadržováni lidi dle potřeby.
Zámotky
V zámotcích jsou udržováni lidé, kteří budou požiti v neurčité době. V Zámotcích jsou udržováni ve stavu Hibernace, což znamená že než zemřou stářím, budou již dávno požiti Wraithy.
Jádro
V Jádře je vyráběna energie. Jsou zde také skladovány důležitá data, která určují kde je jaká loď, bitevní plány, přenesená data atd.
Jídelna
I v Hnízdě je jídelna. Ovšem, neslouží pro Wraithy, ale pro ubožáky kteří mají možnost se naposledy najíst než budou sami snědeni.
Wraith Cruiser
Wraithské křižníky jsou multiúčelové Wraithské lodě. Jsou pohyblivější a rychlejší, ale méně ozbrojené než Hive Ship. Mají u Wraithů stejné využití jako u nás BC-304, tedy pro průzkum a menší akce, dále ale k jejich využití patří doprava menšího počtu obětí pro snědení a doprovod Hive Ship. Má vlastní hyperpohon, ale většinou se zapojuje do okna vytvořené Hive Shipem. Cruisery se nestaví, ale rostou, stejně jako Hive Shipy (někde někdo něco zasadí a ono z toho vyroste křižník, viz epizoda SGA 5x02 The Seed).
Umístění hypermotoru a skvělé trefy BC-304 můžete vidět zde:
Wraith freighter (nákladní loď)
Wraithské transportní lodě se využívají na přepravu objektů a osob, ale ne potravy, jelikož v ní nejsou žádné zámotky ani sběrní zařízení. Je schopna přepravit několik osob najednou a zároveň je královny hnízd používají jako svůj osobní transport (přeci nepoletí ve stíhačce).
(na těch obrázcích není vidět nejlépe)
Wraith Dart
Wraithské stíhačky, nazývané Darty, mají také více než jedno využití. Kromě ochrany lodi dělají i průzkumné lety a sbírají potravu. Jsou vybaveny Wraithským laserovým dělem (jedním). Jsou velmi rychlé, a útočí ve formacích (každá formace má 5 stíhaček). Jejich hlavní sílou je jejich množství. Hive Ship nese stovky takových. Díky jejich rychlosti a tvaru (vejdou se do Stargate) mají za úkol sbírání potravy. Funguje to tak, že Dart zapne sběrní zařízení a to sebere jakoukoliv biologickou věc která je pod ním. Ovšem takto sebraní lidé se dají zase navrátit zpátky. Tuto výhodu využívají Wraithové k dostání se do nějakého místa. Dart je jednoduše "vyloží" kde chce. Jejich motor má velmi typický zvuk.
Veškeré Wraithské lodě nemají skla, nebo něco průhledného čím by to nahradili. Skla jsou při letu neprůhledná, ale fungují jako jeden velký displej, na kterém se promítají všechny lodě v okolí.
Asgardské lodě
BILISKNER
Standardní asgardská mateřská loď používaná jak v boji, tak i pro jiné méně důležité mise. Je vybavena veškerými asgardskými technologiemi a velmi účinným hyperpohonem, umožňujícím překonat vzdálenost mezi galaxiemi za krátkou dobu.Později byl tento typ lodí nahrazen třídou Oneill.
Výrobní informace:
Tvůrce -ASGARDI
Třída - Mateřská loď, bitevní křižník
Technický výkaz:
Délka -1400 m
Šířka -640 m
Pohon- Podsvětelné motory
Palivo -Neutronium
Hyperpohon -Intergalaktický
Výkon - 3 000 000 000 KJ/ms
Zdroj energie -3 neutrino-iontové generátory
Štíty- Okolo lodi, tlumící štíty
Senzory - Vnitřní, vnější
Řídící systém Asgardské kameny
Obrana- Maskování
Výzbroj -Energetické zbraně
Min. posádka -1
Jiné systémy:
Centrální počítačové jádro
2 hlavní transportní paprsky
10 vedlejších transportních paprsků
Stázové komory
DANIEL JACKSON
Menší a slabší loď používaná hlavně na průzkum neznámých oblastí a k vědeckým účelům. Proto je paluba vybavena několika laboratořemi a kójemi pro uchovávání nabraných vzorků.Je vhodná i pro špionážní mise na nepřátelská území s nutností utajení. V otevřeném boji však dosahuje znatelně horších výsledků než Biliskner a Oneill.
Výrobní informace:
Tvůrce -ASGARDI
Třída -Vědecká a průzkumná loď
Technický výkaz:
Délka -1000m
Šířka- 800m
Pohon- Podsvětelné motory
Palivo- Neutronium
Hyperpohon- Intergalaktický
Štíty - Vnitřní , vnější
Senzory -Dálkové
Řídící systém -Asgardské kameny
Obrana - Maskování, Autopilot, Autodestrukce
Výzbroj - Energetické zbraně
Posádka - 5 až 20
Min. posádka - 1
Jiné systémy - Transportní paprsek, záchranné moduly
O´NEILL
Oneill je nejvýkonnější plavidlo, jaké kdy asgardi postavili.Primárním účelem válečných lodí této třídy byl boj ve válce s replikátory. Trup je tvořen směsí slitin naqadahu, trilia a uhlíku, což tuto loď činí velice odolnou a zároveň dobře manévrovatelnou. Nedlouho po zničení prvního nedokončeného prototypu začali asgardi loď Oneill vyrábet sériově za účelem nahrazení již nevyhovujících Bilisknerů.
Výrobní informace:
Tvůrce - ASGARDI
Třída - Válečná loď
Technický výkaz:
Délka -1500m
Šířka -900m
Pohon -Podsvětelné motory
Palivo -Směs neutronia
Hyperpohon -Intergalaktický
Napájení - Neutrino-iontové generátory
Štíty -Asgardké
Trup - Naquadah,trilium,uhlík
Řídící systém - Kameny
Obrana - Autodestrukce, Systém tlumení vnitřních explozí
Výzbroj - 4 energetické kanony
Min. posádka --
Jiné systémy - Transportní paprsek
VANIR
Typ lodi o kterém se toho ví jen velmi málo, protože není známo o jejím výskytu jinde, než v galaxii Pegas.Byl pravděpodobně používán hlavně k rychlé dopravě na různá místa.K tomuto účelu je vybaven výkonnými motory a schopností proniknout štíty, což umožňuje i výsadek přímo na základně nepřítele.Design i výbava je asgardská s několika přidanými antickými prvky.
Výrobní informace:
Tvůrce - ASGARDI
Třída - Dopravní loď
Technický výkaz:
Motory - podsvětelné, brzdící
Hyperpohon - klasický asgardský
Štíty - méně výkonná verze
Výzbroj - energetické pulzní zbraně
Jiné systémy:
modulátor frekvence štítů
záchrané kóje
výsadkové moduly pro utok na nepřítele
zadržovací cely